Hvorfor er markedsføring vigtig at prioritere som virksomhed?
Markedsføring dækker over en lang række tiltag online og offline, der skal få virksomheders produkter ind på markedet. Det handler både om at skabe opmærksomhed og interesse om sin virksomhed og sine produkter, men det handler også om at få målgruppen til at handle hos virksomheden. Det er vigtigt at prioritere markedsføring, da det både styrker virksomhedens brand og øger salget.
Hvor kan man markedsføre sin virksomhed?
Markedsføring i dag dækker over både online og offline aktiviteter.
Offline marketingkanaler er blandt andet reklameskilte, plakater, flyers, avisannoncer, merchandise og tilstedeværelse på messer.
Her har man mulighed for at øge kendskabet til sin virksomhed og reklamere for konkrete produkter.
Online er der dog også en lang række muligheder for markedsføring, som kan gavne din virksomhed. Online markedsføring kan fx foregå via virksomhedens
- hjemmeside
- tilstedeværelse på sociale medier
- annoncer på sociale medier
- Google Ads annoncering
- SEO-optimering
- nyhedsbreve
- PR
- video
- online content
I dag er den digitale tilstedeværelse afgørende, og derfor bør man ikke nedprioritere det.
Hvor kan man få hjælp til sin markedsføring?
Hvis man vil i gang med markedsføring, kan man som virksomhed enten hyre en marketingmedarbejder eller et bureau, som kan varetage marketingaktiviteterne. Hvis man ikke har viden eller erfaring med markedsføring, kan det være en god idé at søge hjælp hos et professionelt online marketing bureau. Her kan man nemlig få hjælp til alt fra strategi til eksekvering og optimering af sine marketingaktiviteter. Der findes mange forskellige marketing bureauer, som hjælper virksomheder med deres markedsføring. Hvis man vil sikre sig optimal udnyttelse af det fulde potentiale, kan det være oplagt at vælge et digitalt full service marketingbureau fx Atak Digital.
Fordelen ved at hyre et bureau frem for én medarbejder er blandt andet, at man har et helt hus fuld af specialister, der uden lappeløsninger kan hjælpe, hvad end det er webudvikling, annoncering, SoMe-håndtering eller hele paletten af marketingaktiviteter, man ønsker hjælp til. Der findes mange dygtige marketingmedarbejdere, og det kan også være den rette løsning for nogle virksomheder. Men da marketing rummer så bred en palette af mulige aktiviteter, er det sjældent muligt at finde én person med ekspertviden på alle områder. Derfor oplever mange virksomheder, at de får gavn af at samle deres online marketingaktiviteter hos et digitalt marketingbureau, der har specialister siddende.
Af andre fordele kan nævnes, at man hos et bureau kun betaler for det, man har brug for – og ikke mere – da alt er opgavebestemt.